Laddar, vänta lite...

Köpvillkor

Öppet köp 365 dagar!

Hos Smart Fritid har du alltid rätt att ångra ditt köp utan särskild anledning under ett helt år! Varan du sänder i retur ska vara felfri, komplett samt i obruten originalförpackning. Det enda du betalar är returfrakt.

Fraktkostnad

Inom Sverige tillämpar vi enhetsfrakt à 69:- och fraktfritt över 995:-
Till utlandet debiteras verklig fraktkostnad.

Leverans

Rökskåp skickas vanligen som DHL-paket eller med UPS. Övriga varor levereras med DHL ServicePoint eller Posten Varubrev för mindre varor.

DHL ServicePoint (för konsument)
Levereras till ett utlämningställe nära dig. Leveranstid vanligen 2 vardagar förutsatt att produkten/produkterna du beställt finns i lager. Ibland går det till och med snabbare än så, men i norra Sverige och vissa postorter med glesa utkörningsturer kan det också ta längre tid ibland.

Posten Varubrev (upp till 2kg)
Levereras hem till din postlåda/brevinkast. Leveranstid 1-2 vardagar förutsatt att  produkten/produkterna du beställt finns i lager. I de fall då försändelsen är för stor för att rymmas i postlådan aviseras du och får istället hämta varan på Postens närmaste utlämningsställe.

DHL Paket eller UPS (för företag och vid leverans av rökskåp till konsument)
Levereras direkt till dörren. Leveranstid 2-4 vardagar förutsatt att produkten/produkterna du beställt finns i lager.

 

Betalningsvillkor


1. Kortbetalning

Med Payer kortbetalning kan du enkelt och säkert betala med kort. Payer uppfyller högsta säkerhetsnivån för kortbetalningar, PCI DSS Certifiering Level 1 godkänd av VISA och MasterCard. Inga avgifter tillkommer och du kan dessutom välja annan leveransadress än din folkbokföringsadress när du betalar med Payson.

 

2. Faktura

 Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Smart Fritid överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar och en faktureringsavgift på 19:- tillkommer.  Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

 

3. Delbetalning

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Smart Fritid. Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.


Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.


Läs mer om allmänna villkoren på: http://www.sveawebpay.se/kontovillkor

 

4. Betalning med Swish

Swish är en snabb och säker mobil betalningslösning. Swisha orderbeloppet till 123-055 38 26 och uppge ordernumret som referens så skickas din order.

 

5. Förskottsbetalning / utlandsorder

Vid utlandsorder betalar du i förskott till vårt PlusGirokonto i Nordea, se nedan.
Uppge ditt ordernummer som referens.
Dina varor skickas när betalning kommit in på vårt konto vilket brukar ta 1-2 dagar.
PlusGiro: 136 05 56-3
IBAN: SE03 9500 0099 6018 1360 5563
BIC: NDEASESS

 

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK med reservation för eventuella fel.

 

Äganderättsförbehåll

Smart Fritids förbehåller sig äganderätten till det sålda godset tills dess att det är fullt betalt till oss eller av oss utsett kredit/finansbolag.

 

Ansvar för fel

Smart Fritids ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Smart Fritid bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.

 

Kundens rättigheter vid försening

I de fall Smart Fritid ej kan leverera vara inom angiven leveranstid har kunden rätt att häva sin beställning.

 

Reklamationsvillkor och ångerrätt

Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Smart Fritid på telefon 016-35 00 13 eller via e-post info@smartfritid.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen.

Vid samtliga fall då en vara returneras till Smart Fritid skall kunden först ha erhållit en returadress av Smart Fritid. Defekta produkter som returernas till Smart Fritid bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos Smart Fritid har privatkonsument rätt att få en förbetald fraktsedel sig tillsänd. I de fall returärendet ej är giltigt och kund har fått en förbetald paketlapp tillsänd sig, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet.

Smart Fritid står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.

 

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Dock tycker vi det är lite snålt så vi ger dig istället 365 dagars öppet köp! Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsätter detta. Varan får dock ej vara använd förutom detta.

För att åberopa sin ångerrätt ska kunden kontakta Smart Fritid för att erhålla returadress. Returfrakten bekostas av konsumenten. Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Om en vara är transportskadad skall Smart Fritid kontaktas inom skälig tid för information om ersättning.

 

Returadress

Partnerlogistik AB
Att: Smart Fritid
Österängsgatan 6 Port 2
521 34 Falköping

 

Återbetalning av ordersumma

Vid ångerrätt eller reklamation där kund ej begär ny vara ska Smart Fririd återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.

 

Garanti

Smart Fritid följer konsumentköplagen och lämnar minst 6 månaders garanti på alla produkter. I de flesta fall lämnar vi samma garantier som vi får från leverantörerna av våra varor. Det vill säga oftast 12 månader.

 

Denna garanti gäller inte vid:

  • Olyckshändelse efter det att du har fått varan

  • Vanvård

  • Onormal användning av varan

  • Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.

Enligt konsumentköplagen kan du även alltid reklamera tillverkningsfel på en vara upp till tre år efter köpet.

 

Outlöst försändelse

För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till Smart Fritid debiteras en avgift om 250:- + moms för att täcka Smart Fritids kostnader för transport och administration.

 

Transportskadat gods

Om en vara från Smart Fritid skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören dock senast inom 7 dagar.

 

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Smart Fritids kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Smart Fritid befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

Hantering av personuppgifter

Smart Fritid sprider aldrig dina personuppgifter till tredje part, men kan använda dem för att skicka reklam angående vår egen butik eller någon av de butiker som ingår i vårt företag. Du som kund har dock alltid rätt att avböja dig sådana utskick och borttagning ur vår databas om du så önskar.

 

Tvist

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Övrigt

Smart Fritid förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Smart Fritid rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Smart Fritid skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.